پرستاری

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مثل ریختن آب جوش و پاچیدن روغن بر روی اعضای بدن آنها و یا چسبیدن دست و پای آن ها به یک سطح داغ دچار سوختگی شوند. سوختگی ها درجات مختلفی دارد.موارد دیگری مثل برق گرفتگی یا تماس با اسید نیز سبب سوختگی می شود. اگر شما فرزندی در خانه دارید و یا یک پرستار کودک هستید باید بدانید که در هنگام سوختگی چگونه از کودک مراقبت کرده ، سوزش را برطرف نموده و سبب تسکین درد کودک شوید.مراقب کودک،استخدام پرستار کودک،مراقبت از کودک در منزل،نگهدار کودک،پرستاری کودک

اگر درجه ی سوختگی کودکتان زیاد بود باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید. ولی اگر سوختگی سطحی است با راهکار های زیر می توانید کودک را در منزل درمان نمایید.

استخدام پرستار کودک در تهران،پرستاری از کودک در منزل،مرکز پرستار کودک در منزل

در صورت دیدن علائم زیر کودک را نزد پزشک ببرید:

– سوختگی که سطح وسیعی از دست‌ها، پاها یا صورت یا سطح یک مفصل بزرگ را فرا گرفته باشد.

– سوختگی درجه دو به وسعت بیشتر از اندازه یک کف دست (علائم سوختگی درجه دو:تاول ، ورم، کنده شدن پوست، درد شدید)

-سوختگی درجه 3 یا 4 (علائم سوختگی درجه سوم: درد شدید، سوختگی پوست، بی حسی)

– مشکل در تنفس یا سوختگی مجاری تنفسی

– استنشاق دود

– ایجاد ضعف، بی‌حالی یا درد غیرقابل‌کنترل به‌دنبال سوختگی

اقدامات اولیه در سوختگی کودک:


قسمت سوخته‌شده را بلافاصله زیر آب سرد بگیرید. با این کار، سوختگی ناشی از مواد شیمیایی سبب قلیایی شدن اسید و کاهش تخریب می‌شود و سوختگی ناشی از تماس با جسم داغ تسکین می‌یابد. روی محل سوختگی، یخ (غیرمستقیم و درون کیسه) یا بطری آب سرد بگذارید. فراموش نکنید که ترکاندن تاول سبب عفونی شدن جای سوختگی خواهد شد. پس از ترکاندن تاول بپرهیزید. زیرا با ترکاندن تاول آلودگی براحتی در آن قسمت نفوذ می کنند.

برخی افراد در این موافع از سیب زمینی استفاده می کنند که این امر باعث تسکین موقت و سوزش بیشتر در زمان های دیگر خواهد شد. پس از گذاشتن سیب زمینی بر روی سوختگی بپرهیزید.مراقب کودک،استخدام پرستار کودک،مراقبت از کودک در منزل،نگهداری از کودک،پرستاری کودک

استفاده از ماست در این مواقع موثر می باشد.مقدار زیادی ماست روی سوختگی قرار دهید و پس از 20 دقیقه بشویید. ماست علاوه بر خنک کردن درد را تسکین می دهد.

نحوه ی پانسمان کردن تاول:

برای پانسمان می توانید از گاز استریل استفاده نمایید. تاول ها معولا تا یک هفته بهبود می یابند. امااگر تا این مدت تاول عفونت کرد و درد آن کاهش نیافت به پزشک معالج مراجعه نمایید.

اگر پوست تاول در حال جدا شدن بود دوباره آن را بر روی قسمت سوخته بگذارید و آن را حدالامکان جدا نکنید.

پس از درمان سوختگی برای از بین بردن لکه می توانید محتویات کپسول ویتامین E را روی قسمت مذکور بریزید.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

افرادی که توانسته اند یک پرستار کودک خوب در منزل برای فرزندشان استخدام کنند واقعا خوش شانس هستند. داشتن پرستار کودک که مسئولیت پذیر بوده و با بکارگیری دانش روز در زمینه ی نگهداری و تربیت کودکان، به والدین نیز آموزش می دهند که چه کارهای برای تربیت کودکانشان لازم و ضروری می باشد. اما این امر و سپردن کودک به دستان یک فرد غریبه هرچند مورد اعتماد خالی از عیب نمی باشد اما اگر توانستید که پرستار کودک خوب استخدام کنید بدانید مزایای آن بیشتر از معایب آن خواهد بود.مراقب کودک،استخدام پرستار کودک،مراقبت از کودک در منزل،نگهداری کودک،پرستاری کودک

مزایای گرفتن پرستار بچه:


ماندن کودک در یک محیط شناخته شده از سپردن او به مهد کودک بهتر خواهد بود. کودک می تواند در منزل خود هرزمان که لازم است غذا بخورد، بازی کند و یا به استراحت و خواب بپردازد. این امر سبب می شود کودک از آلودگی های محیط های دیگری مثل مهد کودک بدور بوده و کمتر دچار بیماری ها ویروسی و واگیردار شود.

برخی والدین احساس می کند آنقد که باید به کودکشان توجه نمی شود و اگر کودکشان در منزل باشد نگرانی آن ها نیز کمتر می شود.

پرستار کودک می تواند یک برنامه ی انعطاف پذیر را برای کودک داشته باشد. اگر شما می خواهید به یک جلسه ی مهم بروید می توانید در هر ساعتی از پرستار بخواهید به منزل شما بیاید و از کودکتان مراقبت کند.

استخدام پرستار کودک تهران،خدمات پرستاری از کودک

از دیگر مزایای گرفتن پرستار بچه این است که می توانید در ارتباط با قوانین تربیتی خود با پرستار وارد مذاکره شوید اما در یک مرکز نگهداری از کودک این کار چندان عملی نخواهد بود و ممکن است آن ها چیزی خلاف میل شما به کودکتان آموزش دهند.

شما می توانید ساعات کاری خود را کاملا با ورود و خروج پرستار کودک مطابقت دهید در صورتی که مراکز نگهداری ساعات خاص خود را دارند که ممکن است با ساعات کاری شما مطابفت نداشته باشد.

معایب گرفتن پرستار کودک:


مراقبت از کودک توسط پرستار بدون نظارت است. البته شما این اختیار را دارید که در منزل دوربین بگذارید اما هزینه ی آن گران می باشد. از این رو اعتماد کردن به پرستار کودک غریبه کمی مشکل است. البته پرستاران کودک بد نشانه هایی دارند که شما با ارزیابی آن می توانید پی ببرید آیا پرستار در غیاب شما طبق توافقات با کودک رفتار می کند یا خیر. اگر کودک شما هنوز قدرت تکلم ندارد این کار سختر نیز خواهد شد.

موضوع دیگر زندگی اجتماعی کودک شماست. کودک شما با رفتن به مهد کودک یا پیش دبستانی می توانند نحوه ی ارتباط برقرار کردن با کودکان دیگر را یاد بگیرند و  وابستگی آن هابه والدین نیز کمتر شود. برای حذف این نقطه ضعف شما می توانید کودک خود را کلاس های نقاشی، زبان و یا کلاس های ورزشی ثبت نام کنید و یا از پرستار کودک بخواهید کودک را به پارک و تفریح ببرد و کودک اجازه دهد با کودکان دیگر معاشرت داشته باشد.

اگر از اینکه نتوانید به پرستار کودک اعتماد کنید بهتر است دقت بیشتری را در انتخاب پرستار به خرج دهید و انرژی بیشتری را برای این امر صرف کنید. از همکاران خود بخواهید اگر تجربه ی گرفتن پرستار کودک خوب را دارند او را به شما معرفی نمایند.استخدام پرستار کودک در تهران،

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

موسسات و مراکز پرستاری از سالمند زیادی در سراسر کشور خدمات گوناگونی به سالمندان ارائه می دهند. این خدمات بسته به شرایط سالمند متفاوت می باشد. برخی موسسات وظایف مراقبت از سالمند و رسیدگی به امور بهداشتی سالمندان را به عهده می گیرند و برخی دیگر به نیازهای درمانی سالمندان رسیدگی می کنند. انواع مختلف خدمات رسانی به سالمندان دارای کیفیت متفاوتی می باشد. انتخاب یک مرکز خدماتی پرستاری از سالمند معتبر می تواند قدمی موثر در بهبود وضعیت جسمی و روحی سالمند شما باشد.استخدام پرستار در منزل،نگهدار سالمند،نگهدار سالمند در تهران

اعزام نگهدار سالمند به منزل:


مراکز و موسسات پرستاری از سالمند تحت عنوان خدمات رسانی به سالمندان از طریق اعزام نگهدار سالمند به منزل همه روزه نقش بسزایی در کاهش نگرانی های اعضای خانواده ی سالمند داشته اند. وظایف پرستار سالمند در قرار دادنگهداری از سالمند طبق توافقات درج خواهد شد. از جمله ظایف مهم نگهدار سالمند در منزل انجام امور روزانه ی سالمند می باشد. این امور طبق وضعیت جسمی سالمند مشخص خواهد شد. پرستاران سالمند آشنا به بیماری سالمندان می تواند هر زوز به بررسی روند درمانی سالمند پرداخته و از بروز بیمارهای جدید در سالمند جلوگیری نماید.خدمات پرستاری در منزل،مراقبت در منزل از سالمندان بیمار


پرستارای از سالمندان آلزایمری نیز نیاز به پرستاری مجرب در این زمینه دارد. این سامندان می توانند با کمک پرستاران آشنا به بیماری الزایمر در آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند. بیماران آلزایمری نیاز به پرستارانی صبور، مهربان و با وجدان کاری دارند که در همه حال بتواند بیمار را درک نموده و بهترین عملکرد را نسبت به امور مختلف بیمار داشته باشد.پرستاری از سالمند آلزایمری،پرستار سالمند


ساعت کاری پرستار نیز طبق قرارداد بصورت شبانه روزی یا ساعتی می باشد. نگهداران سالمندی که از سوی مراکز معتبر پرستاری از سالمند به منزل اعزام می شوند کاملا مطمئن بوده و هیچ گونه خطری برای سالمند نخواهد داشت و در صورت بروز اتفاقات ناخوشایند مرکز جوابگو خواهد بود.استخدام پرستار در منزل،استخدام پرستار سالمند

ویژگی های پرستار سالمند حرفه ای:


پرستارانی که دوره های آموزشی پرستاری را در دانشگاههای معتبر گذرانده اند می تواند گزینه ی خوبی برای سالمندان بیمار باشند. پرستاران حرفه ای با دقت بیشتری می توانند مراحل درمانی سالمند را تحت نظر داشته و بخوبی گزارشات لازم را به پزشک مربوطه برسانند. اگر سالمند شما دوران نقاهت را سپری می کند و تمایلی به بودن در بیمارستان و یا خانه سالمندان ندارد با استخدام پرستار سالمند می توان شرایط بهتری برای سالمند فراهم نمود.


سالمندان مجروح، سالمندان سرطانی، سالمندان با بیماری تنفسی یا قلبی و… می تواند از پرستاران سالمند حرفه ای در منزل بهره مند شوند.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

امروزه بیماریهای ام اس از جمله بیماری های خاص می باشد که نیاز به مراقبتهای ویژه دارد. سالمندانی که دچار این بیماری هستند بسته به میزان پیشرفت بیماری دچار اختلالات گوناگونی می باشند. این بیماری در مراحل حاد  اعضا و جوارح گوناگون سالمند بیمار و حتی حافظه ی سالمند را دچار اختلال می کند. افرادی که از این دسته بیماران مراقبت می کنند باید در انجمن های مربوطه به خوبی نحوه ی رفتار با  سالمندان مبتلا به ام اس را فرابگیرندو با روش های مراقبت از سالمندان بیمار آشنا شوند.

نکات مهم برای مراقبت از سالمندان مبتلا به ام اس:


افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بیشتر از سایرین نیاز به توجه و حمایت فرد مراقبت کننده را دارند. روحیه ی این سالمندان بسیار حساس بوده و ممکن است گاهی از ادامه ی درمان منصرف شوند که دراین صورت کار پرستار سالمند سختر می شود. داشتن امید یک فاکتور مهم برای این سالمندان می باشد. از این رو ایجاد انگیزه برای آن ها می تواند بر روحیه ی سالمند و افزایش امید به زندگی او تاثیر مثبتی بگذارد. در مقابل نداشتن امید و افسردگی به تشدید بیماری منجر خواهد شد و روز به روز به حس ناامیدی بیمار افزوده خواهد شد.

چگونه به سالمندان مبتلا به ام اس کمک کنیم؟


بیماران با این روحیه را درک کنید و هر روز به آن ها یادآوری کنید که در هرشرایطی می توان شاد بود و شاد زندگی کرد. سالمندان را به ورزش کردن تشویق کنید تا با ورزش کردن سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهند. ورزش موجب سرحالی سالمند خواهد شد و در بهبود روحیه ی سالمند افسرده موثر خواهد بود.


شرایط را برای خواب راحت سالمند محیا سازید. داشتن خواب کافی برای آن ها از عود بیماری جلوگیری خواهد کرد.


به آن ها آموزش دهید که در انجام امور خود صبور باشند. به آن ها بگویید عجله را کنار بگذراند و امور خود را با آرامش انجام دهند. اگر سالمند توانایی انجام کار خود را دارد بهتر است استقلال را به طور کامل از او سلب نکنید


محیط اطراف سالمند را خنک نگه دارند. گرما سالمندان مبتلا به ام اس آزده خاطر می کند. در روزهای گرم تابستان حدالامکان سالمند را به بیرون از منزل نبرید.


ماساژ دادن اعضا و جوارحی که در آن احساس سستی می شود برای آن ها مفید خواهد بود.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

مراکز خدمات نگهداری کودک زیادی در کلان شهرها وجود دارند. این موضوع برخی  والدینی که نیاز به خدمات نگهداری کودک دارند را بیشتر سردرگم می کنند. نگهداری از کودک امری مهم و حیاتی می باشد از این رو نمی توان کودک را به هر مرکز خدمات نگهداری کودکی سپرد.

خدمات نگهداری کودک انواع مختلفی دارد. برخی از مراکز، نگهداران کودک را به منزل اعزام می نمایند و برخی دیگر از مراکز، خدمات نگهداری کودک را در محلی ثابت ارائه می دهند. مهمترین نکته در انتخاب این مراکز این است که دارای مربیانی دلسوز و مسئولیت پذیر بوده و مجوزهای لازم را اخذ نموده باشد.

هدف مراکز نگهداری کودک باید ساختن محیطی شاد و مفرخ برای کوکان بوده و با انتخاب بازی ها و سرگرمی های مناسب، رشد ذهنی کودک را اولویت  کاری خود قرار دهند.

بسته به انتخاب والدین برای سپردن کودک به مراکز خدمات نگهداری کودک یا استخدام پرستار، معیارهای انتخاب نیز متفاوت خواهد بود که در این قسمت به برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب مرکز نگهداری کودک می پردازیم. البته این معیارها برای نوزادان با کودکان با سن بیشتر کمی متفاوت است.

نحوه ی انتخاب مرکز نگهداری از کودک:


اگر شما جز آن دسته از والدینی می باشید که نمی توانید به راحتی به پرستار کودک اعتماد کرده و کودکتان را با او تنها بگذارید توصیه ما به شما این است که کودک را به یک مرکز نگهداری کودک ببرید. اما اگر شما شاغل هستید و ساعت کاری مرکز نگهداری کودک با ساعت کاری شما مطابقت ندارد یا احساس می کنید برنامه ی روزانه ی کودکتان با سپردن کودک به مرکز خدمات نگهداری کودک طبق اصول شما پیش نخواهد رفت و کودک ممکن است دچار بیماری های واگیر دار بوده و با رفتن به این مراکز بیشتر در معرض ویروسها باشد بهتر است با انتخاب خدمات پرستار کودک در منزل کودک خردسال خود را در خانه نگهداری دارید. اگر احساس میکنید با گرفتن پرستار کودک ممکن است کودکتان مانند دیگر کودکان در مراکز خدمات نگهداری کودک اجتماعی نشوند و به خوبی برای رفتن به مدرسه امادگی پیدا نکنند می توانید از پرستار کودک بخواهید او را به پارک یا کلاس آموزشی ببرد.

معیار اساسی مراکز معتبر خدمات نگهداری کودک:


قبل از آنکه از مرکز مورد نظر تقاضای اعزام پرستار کودک کنید بهتر است از مجاز بودن موسسه اطمینان حاصل نمایید. یک مرکز خدمات نگهداری از کودک خوب  باید از سابقه ی خوبی برخوردار باشد. با تحقیق از والدین در ارتباط با کیفت خدمات دهی مراکز و مسئولین در رابطه با نحوه ی خدمات دهی آن ها بیشتر آشنا شوید و آن را با معیارهای اساسی خود مقایسه کنید.

گرفتن پرستار بچه از مراکزی که دارای مجوز می باشد این اطمینان را به شما می دهد که پرستاران کودک در آن مرکز آموزش های لازم را در ارتباط با نگهداری از کودکان و نوزادان دیده اند و بخوبی با روش های نوین کودکیاری آشنا بوده و این موضوع می تواند از نگرانی های شما کم نماید. این مراکز به دلیل آنکه پرستاران را بدون گرفتن ضمانت از آن ها استخدام نمی کنند می توانند در هنگام بروز رخ داد های ناخوشاید احتمالی پاسخگوی شما باشند.

برای حصول اطمینان از نحوه ی کار و خدمات رسانی مراکز نگهداری کودک و پرستاران در آنجا می توانید با پرسیدن سوالات اساسی و فکر شده، از تدابیری که این مراکز برای خدمات رسانی بهتر به کودکان شما اتخاذ نموده اند مطلع شوید.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

نگهداری سالمند

سالمندان در سنین بالا معمولا تنها زندگی می کنند و اکثر آن ها نیاز به یک فردی مجرب برای انجام امور روزانه ی خود دارند. برخی از این سالمندان بیمار بوده و نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. اعضای خانواده ی سالمند ممکن است بنا به مشغله های فراوان کاری نتوانند در تمام روز از سالمند خود مراقبت کنند و یا دانش و مهرات کافی را برای مراقبت از سالمند ندارند. از این رو با مراجه به موسسات پرستاری از سالمند اقدام به گرفتن پرستار سالمند می کنند. اما نکته ی حائز اهمیت در نظر گرفتن کیفیت خدمات موسسه و پرستار سالمند می باشد. توجه نکردن به این موضوع ممکن است صدمات زیادی در پی داشته باشد. از این رو شما با شناخت خدمات نگهداری از سالمند با کیفیت بالا می توانید در انتخاب های خود دقت بیشتری داشته باشید تا با استخدام پرستار سالمند به حفظ و ارتقاء کیفیت زندگی سالمند کمک نمایید.نگهدار سالمند،مرکز مراقبت از سالمند،پرستاری از سالمند بیمار،

اعزام پرستاران با تجربه و دلسوز:


برترین موسسات نگهداری سالمند با تکیه بر اساس، استانداردها و اصول مربوطه اقدام به استخدام پرستار می کنند. هر شخصی توانایی نگهداری از سالمندان را نخواهد داشت. عطوفت و مهربانی، شعور بالا، محتاط بودن، هوشیار بودن، ساکت بودن (انجام کار بدون سر و صدا)، فرز و چالاک بودن و شاد بودن از ویژگی های پرستار سالمند میباشد.

نگهداری سالمند،پرستار سالمند

از دیگر مولفه های پرستار سالمند خوب داشتن مهارت بالا در زمینه ی پزشکی می باشد تا بتواند در لحظات حساس بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. خدمات نگهداری از سالمندان بیمار در منزل نیاز به پرستاری مجرب و آشنا با بیماری های سالمندان دارد. هر سالمند بسته به وضعیت جسمی که دارد نیاز به مراقبت های مختص با نوع بیماری خواهد داشت که ممکن است هر نگهدار سالمندی از دانش کافی در آن زمینه برخوردار نباشد. خدمات رسانی به سالمندان درمنزل انواع گوناگونی دارد که شامل:خدمات پرستاری در منزل ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتار درمانی و خدمات پزشکی عمومی می باشد.

از جمله ی مزایای  نگهداری سالمند در منزل یادداشت برداری شرح حال سالمند توسط نگهدار سالمند می باشد. برای آنکه پزشک مربوطه بتواند بهترین تشخیص را داشته باشد بهتر است که پرستار شرح حال کاملی از سالمند به او ارائه دهد. خدمات رسانی با کیفیت بالا به سالمندان بیمار امری مهم می باشد زیرا سالمندان بشتر از دیگر افراد در معرض آسیب ها روانی و جسمانی می باشند. پرستار سالمند با شناخت عواطف و روحیات سالمندان بهتر می تواند اوضاع را مدیریت کند و از افسردگی، نگرانی و دلهره ی سالمندان بکاهد. داشتن آرامش و امید به زندگی در سالمندان از جمله مهمترین فاکتور جسم سالم میباشد.خدمات پرستاری در منزل،مراقبت در منزل از سالمندان بیمار

خدمات نگهداری از سالمندان آلزایمری:


نیاز سالمندان مبتلا به آلزایمر در انجام امور روزانه ی آن ها خلاصه نمی شود. مهمترین فاکتور در کند کردن و متوقف کردن روند پیشرفت بیماری،داشتن استقلال می باشد. نگهدار سالمند با تجربه، به خوبی می داند چگونه با بکارگیری حافظه ی سالمند برخی از امور روزانه به او محول کرده تا از ناکارآمدی و از کارافتادگی سالمند جلوگیری کند. نگهداری سالمندان آلزایمری باید با صبوری و مهربانی توام با احترام باشد.استخدام پرستار در منزل،نگهدار سالمند،نگهدار سالمند در تهران

پرستار سالمند


  • mona f132
  • ۰
  • ۰

پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند درهردو، احساس نقش اصلی را ایفا می کند ولی تفاوت هایی بین این دو نیز وجود دارد. در اینجا تفاوت های پرستار کودک و پرستاری از سالمند در منزل را بیان می کنیم.


تفاوت های پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند در منزل | پرستاری در منزل | مراقبت در منزل | پرستاری از کودک


تفاوت های پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند در منزل


پرستار کودک شوق و ذوق دارد و پرستار از این کار خوشحال است و روحیه اش بهتر می شود ولی در پرستاری ازسالمند در منزل معمولا با غر زدن بی دلیل سالمندان مواجه می شویم و درد و رنج سالمندان در روحیه فرد تاثیر می گذارد. این افراد کسانی هستند که عمر خود را صرف بزرگ کردن فرزندانشان کرده اند اما در زمان پیری توسط آن ها رها شده اند. بنابراین از لحاظ روحی آسیب دیده اند.

پرستاری از کودک به گونه ای است که از زمانی که فرزند شما به دنیا می آید تا زمان رفتن از دانشگاه ممکن است ادامه پیدا کند اما برای پرستاری از سالمند در منزل اینگونه نیست. سالمند اصولا دور از منزل شما هستند زیرا می خواهند در خانه خود زندگی کنند. هم چنین به خاطر شرایط جسمی و روحی، نیاز به پرستاری غیر از فرزندان خود دارد.

صحبت کردن و بحث کردن با کودک برای پرستاری از کودک راحت تر از بحث کردن با سالمندان است. سالمندان به خاطر شرایط سنی که دارند، کمتر انعطاف پذیر بوده و اصولا حرف خود را تنها قبول دارند. پرستاری ازسالمند در منزل به گونه ای است که سالمند معمولا یک دنده بوده و حرف پرستار خود را گوش نمی دهند. بنابراین برای پرستاری از کودک چنین مشکلاتی نداریم و راحت تر می توانیم با کودک کنار بیاییم.

پرستاری از کودک به انسان امیدواری می دهد زیرا کودک همواره در حال رشد است و ثمره زحمات خود را می بیند ولی پرستاری از سالمند در منزل به گونه است که با وجود مراقبت در منزل و پرستاری در منزل از سالمند ، شرایط جسمانی سالمند روز به روز تحلیل می رود.

هزینه نگهداری سالمند در منزل از قیمت پرستار کودک بیشتر می باشد. باید هزینه نگهداری سالمند در منزل از سال های قبل توسط فرزندان پس انداز شود تا در چنین مواقعی به مشکل برخورد نکرد.

وجود خواهر یا برادر برای پرستاری از کودک زیاد تفاوتی برای فرد نمی کند ولی داشتن برادر یا خواهری برای پرستاری از سالمند در منزل ، به فرد آرامش خاطر می دهد و پرستاری از سالمند را راحت تر می کند.

سالمندان کسانی بودند که در تمام عمرشان و موقع نگهداری از فرزندان، به ما میگفتند چه کاری انجام دهیم و ما فقط باید اطاعت میکردیم ولی در موقع پرستار سالمند ، فرزندان باید ها و نبایدها را برای والدین خود مشخص می کنند. مشخص است که این موضوع برای سالمندان سخت و غیر قابل قبول است. برای همین ممکن است باعث دلخوری و ناراحتی آن ها را فرزندان شود.

پرستاری از سالمند در منزل به گونه است که باید با داروهای زیادی که سالمند دارد، شرایط جسمی و روحی او را بهبود داد یا حداقل از سرعت پیشرفت بیماری کم کرد اما پرستاری از کودک چنین مشکلاتی را ندارد.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

با رعایت نکات زیر می توانید به کودک تان در کاهش اضطراب کمک کنید (پیش از آن که او را با پرستار کودک تنها بگذارید).

 

مستقل از سن کودک شما، روند سپردن کودک از پدر و مادر به پرستار کودک بسیار سخت خواهد بود. کودکان احساس ترس و اضطراب دارند چون فکر می کنند والدین شان آن ها را با یک غریبه تنها گذاشته اند. با وجود این که شما بهتر می دانید که این کار برای شان بهتر است، اما آن ها نمی دانند. قبل از تحویل کودکتان به یک پرستار کودک قابل اعتماد نکات ساده زیر را دنبال کنید:

 

در مورد آن صحبت کنید: کار تحویل کودک به پرستار کودک را با صحبت کردن در مورد پرستار کودک و برنامه هایش آسان کنید. پرستار کودک تان را ناگهانی پیش از آن که کودک را مطلع کنید تغییر ندهید. با دانستن این که در آینده چه قرار است پیش بیاید، کودک تان ساده تر با این قضیه کنار خواهد آمد. مثلا جمله ی ساده " امروز نینا ( پرستار کودک) مراقب تو خواهد بود وقتی که ما مامان و بابا سر کار هستند." می تواند شروع خوبی برای کار باشد.

2. کودک تان را درگیر موضوع کنید: همان طور که قبل تر عنوان شد، آگاهی دادن و درگیر کردن کودک مهم است. از کودک تان بپرسید که آیا مشکلی ندارد که پرستار کودک بیاید و با او بازی کند، برایش کتاب مورد علاقه اش را بخواند یا او را برای خرید پیتزا بیرون ببرد. همچنین یک هدیه از طرف پرستار کودک می تواند به کودک شما

 

پرستار کودک ، او احساس راحتی و آمادگی خواهد داشت. به علاوه، سوال های شما به کودک قوت قلب می دهد که احساسات او در نظر گرفته می شود.

 

یک زمان گذار در نظر بگیرید: طوری برنامه ریزی کنید که پرستار کودک نیم ساعت یا یک ساعت قبل از ترک شما در کنار کودک باشد. این زمان به کودک تان و پرستار کودک تان زمان می دهد تا با هم تعامل داشته باشند، با هم آشنا شوند و قبل از رفتن شما شروع به بازی کنند. این زمان گذار به کودک شما این اطمینان خاطر را می دهد که پرستار کودک مورد تایید شماست و اجازه می دهد که کودک شما نیز به او اعتماد کند.

روال پیشین را ادامه دهید: این که به کودک تان اطمینان دهید همه چیز همانند برنامه سابق پیش خواهد رفت بسیار مهم است. یک لیست از کارهای روزانه کودک تان را در اختیار پرستار کودک قرار دهید. از پرستار کودک بخواهید که تا جای ممکن پایبند به این برنامه باشد. این برنامه آشنا به کودک تان کمک می کند که احساس راحتی کند. این لیست باید شامل همه کارهای روزانه کودک شما باشد مانند زمان دوش کودک، داستان های مورد علاقه ای که هنگام خواب گوش میدهد و تمام کارهای دیگر.

تمام کارها برنامه ریزی شده باشند: مطمئن شوید که پرستار کودک با تمام موارد آشنایی دارد. اسباب بازی ها، کتاب ها، لوح های فشرده، خوارکی های مورد علاقه فرزندتان. اگر پرستار کودک تان با مکان تمام وسایل آشنا باشد، به آسانی می تواند به برنامه پایبند بماند و کودک شما را خوشحال کند. قبل از ترک منزل، مطمئن شوید که پرستار کودک با نحوه ی کار تمام وسایل الکترونیکی از جمله تلویزیون و پخش کننده صوتی آشنا باشد. اگر کودک شما انتظار تماشای لوح فشرده مورد علاقه اش را دارد و پرستار کودک نتواند با دستگاه پخش کار کند، کودکتان ناامید می شود و ممکن است حتی نگران شود.

تمام تلفن های ضروری را لیست کنید: این گزینه بیشتر برای پرستار کودک است اما برای کودک شما بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. مطمئن شوید که کودک شما میداند که پرستار کودک در شرایط ضروری می تواند به شما دسترسی پیدا کند و آن ها را به یک جای امن ببرد. شما باید آدرس، آدرس ایمیل، شماره تلفن منزل، شماره تلفن محل کار و شماره تلفن همراه تان را در اختیار پرستار کودک قرار دهید. همچنین شماره تماس همسایه ها، آشنایان و شماره های اضطراری. در نهایت، اسم، سن، مدرسه، علایق، زمان خواب و شرایط پزشکی هر کودک را اضافه کنید. اگر پرستار کودک از نظر شما توانایی لازم را دارد می تواند بدون تعلیق به کار ادامه دهد.

مجموعه کارهایی که قبل از سپردن کودک به پرستار کودک باید انجام شود ممکن است بسیار ظالمانه به نظر بیاید، اما این کارها زمان گذار را بسیار آسان تر می کند. تنها چند ساعت برنامه ریزی می تواند به شما اطمینان ببخشد که کودک شما درکنار پرستار کودک احساس راحتی و امنیت خواهد داشت

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

نگهداری کودک

کودکان بسیار معصوم هستند و احتیاج به مراقبت و نگهداری دارند این توجه اول باید از طرف خانواده اگر خانوادهزمان کمتری برای کودک دارند بهتر است با پرستار کودک که متخصص در این کار است کودک خود را تربیت کند. کودکان حساسن و نگهداری کودک کار راحتی نیست توجه به تربیت کودک از عوامل مهمی است که یک خانواده در هنگام تربیت فرزند بهتر است توجه به این موضوع را از یاد نبرد.

بهتر است در انتخاب پرستار خود دقت کنید چه دوره هایی را گذرانده است و عقایدش با شما یکی است یا نه این که پرستار کودک بچه شما را با عقاید و رویه خود پرورش دهد ممکن است براس شما و خانواده شما مشکل ساز شود و شما نتوانید با کودک خود ارتباط درستی داشته باشید

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

پرستار کودک

مهدکودک بهتر است یا استخدام پرستار؟

 

کودکی که هنوز از شیرگرفته نشده، در تغذیه مشکل دارد و درست حرف نمی‌زند، صلاح نیست که به مهدکودک برود. اگر کودک مراحل رشد را خوب طی کرده باشد آمادگی دارد که از 3 سالگی به مهد کودک برود و مراحل اجتماعی شدن را طی کند. در غیر این صورت استخدام پرستار توصیه می‌شود چون مربیان نمی‌توانند همزمان به همه بچه‌ها رسیدگی کنند و خدمات و نیازهای اولیه را دراختیار همه کودکان قرار دهند. اغلب آنها به سرعت و با بی‌ملاحظگی کارها را انجام می‌دهند.

 

چطور از طریق موسسات پرستار کودک استخدام کنیم؟

 

اگر می‌خواهید برای انتخاب پرستار از آگهی روزنامه‌ها کمک بگیرید با موسسات مختلفی روبه‌رو می‌شوید که همگی ادعا می‌کنند پرستار مناسبی را برای فرزند شما پیدا می‌کنند. هزینه نگهداری از کودک به‌طور متوسط برای 6 روز هفته و 8 ساعت کاری روزانه، حدود 600 تا 700 تومان است. البته مواردی مانند دوری و نزدیکی راه، تحصیلکرده بودن پرستار، انجام سایر کارهای خانه و... هزینه نگهداری از کودک را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. برخی از این موسسات هم شرایط نصب دوربین مدار بسته را فراهم می‌کنند تا امکان نظارت از راه دور برای شما وجود داشته باشد. به کمک این دوربین‌ها می‌توانید از طریق گوشی تلفن همراه، خانه‌تان را کنترل کنید و رفتار پرستار را ببینید. هزینه نصب این دوربین‌ها برای یک خانه 70 متری حدود یک و نیم میلیون تومان تمام می‌شود. بهتر است هنگام مراجعه و انتخاب پرستار کودک، به پرونده فرد موردنظرتان توجه کنید. موسسات معتبر از پرستاران می‌خواهند که سه معرف و ضامن داشته باشند و گواهی عدم سوء‌پیشینه و گواهی عدم اعتیاد را هم در پرونده‌شان قرار دهند. البته موسسات بابت این خدمات و معرفی پرستار، یک پایه حقوق پرستار را از شما دریافت می‌کنند.

  • mona f132