پرستاری

  • ۰
  • ۰

با رعایت نکات زیر می توانید به کودک تان در کاهش اضطراب کمک کنید (پیش از آن که او را با پرستار کودک تنها بگذارید).

 

مستقل از سن کودک شما، روند سپردن کودک از پدر و مادر به پرستار کودک بسیار سخت خواهد بود. کودکان احساس ترس و اضطراب دارند چون فکر می کنند والدین شان آن ها را با یک غریبه تنها گذاشته اند. با وجود این که شما بهتر می دانید که این کار برای شان بهتر است، اما آن ها نمی دانند. قبل از تحویل کودکتان به یک پرستار کودک قابل اعتماد نکات ساده زیر را دنبال کنید:

 

در مورد آن صحبت کنید: کار تحویل کودک به پرستار کودک را با صحبت کردن در مورد پرستار کودک و برنامه هایش آسان کنید. پرستار کودک تان را ناگهانی پیش از آن که کودک را مطلع کنید تغییر ندهید. با دانستن این که در آینده چه قرار است پیش بیاید، کودک تان ساده تر با این قضیه کنار خواهد آمد. مثلا جمله ی ساده " امروز نینا ( پرستار کودک) مراقب تو خواهد بود وقتی که ما مامان و بابا سر کار هستند." می تواند شروع خوبی برای کار باشد.

2. کودک تان را درگیر موضوع کنید: همان طور که قبل تر عنوان شد، آگاهی دادن و درگیر کردن کودک مهم است. از کودک تان بپرسید که آیا مشکلی ندارد که پرستار کودک بیاید و با او بازی کند، برایش کتاب مورد علاقه اش را بخواند یا او را برای خرید پیتزا بیرون ببرد. همچنین یک هدیه از طرف پرستار کودک می تواند به کودک شما

 

پرستار کودک ، او احساس راحتی و آمادگی خواهد داشت. به علاوه، سوال های شما به کودک قوت قلب می دهد که احساسات او در نظر گرفته می شود.

 

یک زمان گذار در نظر بگیرید: طوری برنامه ریزی کنید که پرستار کودک نیم ساعت یا یک ساعت قبل از ترک شما در کنار کودک باشد. این زمان به کودک تان و پرستار کودک تان زمان می دهد تا با هم تعامل داشته باشند، با هم آشنا شوند و قبل از رفتن شما شروع به بازی کنند. این زمان گذار به کودک شما این اطمینان خاطر را می دهد که پرستار کودک مورد تایید شماست و اجازه می دهد که کودک شما نیز به او اعتماد کند.

روال پیشین را ادامه دهید: این که به کودک تان اطمینان دهید همه چیز همانند برنامه سابق پیش خواهد رفت بسیار مهم است. یک لیست از کارهای روزانه کودک تان را در اختیار پرستار کودک قرار دهید. از پرستار کودک بخواهید که تا جای ممکن پایبند به این برنامه باشد. این برنامه آشنا به کودک تان کمک می کند که احساس راحتی کند. این لیست باید شامل همه کارهای روزانه کودک شما باشد مانند زمان دوش کودک، داستان های مورد علاقه ای که هنگام خواب گوش میدهد و تمام کارهای دیگر.

تمام کارها برنامه ریزی شده باشند: مطمئن شوید که پرستار کودک با تمام موارد آشنایی دارد. اسباب بازی ها، کتاب ها، لوح های فشرده، خوارکی های مورد علاقه فرزندتان. اگر پرستار کودک تان با مکان تمام وسایل آشنا باشد، به آسانی می تواند به برنامه پایبند بماند و کودک شما را خوشحال کند. قبل از ترک منزل، مطمئن شوید که پرستار کودک با نحوه ی کار تمام وسایل الکترونیکی از جمله تلویزیون و پخش کننده صوتی آشنا باشد. اگر کودک شما انتظار تماشای لوح فشرده مورد علاقه اش را دارد و پرستار کودک نتواند با دستگاه پخش کار کند، کودکتان ناامید می شود و ممکن است حتی نگران شود.

تمام تلفن های ضروری را لیست کنید: این گزینه بیشتر برای پرستار کودک است اما برای کودک شما بسیار سرنوشت ساز خواهد بود. مطمئن شوید که کودک شما میداند که پرستار کودک در شرایط ضروری می تواند به شما دسترسی پیدا کند و آن ها را به یک جای امن ببرد. شما باید آدرس، آدرس ایمیل، شماره تلفن منزل، شماره تلفن محل کار و شماره تلفن همراه تان را در اختیار پرستار کودک قرار دهید. همچنین شماره تماس همسایه ها، آشنایان و شماره های اضطراری. در نهایت، اسم، سن، مدرسه، علایق، زمان خواب و شرایط پزشکی هر کودک را اضافه کنید. اگر پرستار کودک از نظر شما توانایی لازم را دارد می تواند بدون تعلیق به کار ادامه دهد.

مجموعه کارهایی که قبل از سپردن کودک به پرستار کودک باید انجام شود ممکن است بسیار ظالمانه به نظر بیاید، اما این کارها زمان گذار را بسیار آسان تر می کند. تنها چند ساعت برنامه ریزی می تواند به شما اطمینان ببخشد که کودک شما درکنار پرستار کودک احساس راحتی و امنیت خواهد داشت

  • ۹۶/۰۵/۱۷
  • mona f132

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی