پرستاری

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در دنیای امروز داشتن یک وب سایت امریست لازم و ضروری . بسیاری از افراد ، سازمانها ، شرکتها در داخل کشور ضرورت داشتن یک وب سایت را درک کرده اند اما آیا روشهای استفاده از یک وب سایت را می دانند و یا اینکه وب سایتهای آنها جوابگوی نیازهای مخاطبانشان هست و استانداردهای اولیه طراحی وب در آنها رعایت شده است؟ طراحی و در واقع ساخت و ایجاد یک وب سایت مراحل بسیاری را شامل می شود که هر یک از این مراحل به صورت موازی از اهمیت ویزه ای برخوردارند. به بیان ساده تر مراحل ایجاد و طراحی سایت در تهران به صورت حلقه های زنجیر به یکدیگر متصلند و ضعف و یا نبود یک حلقه می تواند بر روی کیفیت یک وب سایت تاثیر بسیاری داشته باشد . کلیه مراحل ساخت یک وب سایت باید به صورت برنامه ریزی شده ، هدفمند و گام به گام پیش رود تا در نهایت به نتیجه ای مطلوب برسد. شاید خواندن مطالب زیر با توجه به ترتیب آنها بتواند در تعیین برنامه و هدف شما در ساخت یک وب سایت تاثیر گذار باشد.

گام اول :اهداف و استراتژی وب سایت

ابتدایی ترین گام در طراحی یک وب سایت بررسی و تعیین اهداف ، سیاست و استراتژی وب سایت شما در نحوه معرفی و ارائه خدمات ، نوع و نیاز مخاطبان ، امتیازات رقابتی ،نحوه ارتباط با مخاطبان و … می باشد. بررسی و مطالعه دقیق در این مرحله می تواند در بازدهی و بهره وری وب سایت و تبلیغات شما بسیار تعیین کننده باشد . برای تعیین اهداف و استراتژی وب سایت تان موارد زیر را مدنظر قرار دهید :

هدف شما از داشتن وب سایت

نوع مخاطبان شما

نوع خدمات شما

تحلیل خواسته های مخاطبان شما

فضای رقابتی و ویژگیهای رقابتی شما

گام دوم : محتوا

این نکته را در نظر داشته باشید که محتوا و مطالب درون وب سایت شما مهمترین قسمت وب سایت شما را تشکیل میدهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و … اطلاعات موجود در وب سایت شما باید گویای نوع فعالیت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمی ، ساده ، گویا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعالیت و محصولات و یا خدمات شما می تواند تمامی نیازهای مخاطبان رابر طرف نماید و انها را در استفاده از خدمات و یا محصولات شما متقاعد کند.

گام سوم : طبقه بندی اطلاعات ، چینش ، نوع نگارش و دسترسی وب سایت

پس از مرحله انتخاب و تعیین اهداف ، استراتژی و سیاست وب سایت ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولویت دوم قرار دارد.تصور کنید که شما ارائه دهنده خدمات خاصی هستید و یا شاید مخاطبان شما آشنایی کامل با خدمات و یا محصولات شما ندارند؟ در این حالت وظیفه شما ارائه توضیحات لازم و کافی و همچنین برطرف کردن ابهامات و سوالات احتمالی و متداول است. دو حالت برای ایجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد.

وجود نداشتن و یا مبهم بودن اطلاعات.

در دسترس نبودن و عدم هدایت صحیح مخاطب برای کسب اطلاعات.

این نکته بسیار مهم است که بدانید اگر مخاطب ابهام و یا سوال بدون جوابی در مورد خدمات و یا محصولات شما داشته باشد ، بدنبال منابع دیگری برای پاسخ دادن به سوالات خود و رفع ابهام می گردد و این یعنی از دست دادن مخاطب.

گام چهارم : گرافیک وب سایت

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات در یک وب سایت گرافیک وب سایت است.با توجه به فضای رقابتی و شلوغ دنیای وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائی قرار دارد. تصور کنید که قصد دیدن یک وب سایت را دارید که از نظر زمان Load شدن و یا بالا آمدن بسیار کند و از نظر نمای ظاهری نکته ای برای جلب توجه شما ندارد هر چند که شاید مطالب بسیار مفید و یا خدمات بسیار خوبی ارائه دهد.در اکثر موارد شما این وب سایت را خواهید بست و به سراغ وب سایت دیگری خواهید رفت. با توجه به مطالعات و تجربیات ما در زمینه طراحی و توسعه وب ، بر این اعتقادیم که رعایت اصل ” خلاقیت همراه با سادگی ” می تواند فضایی بسیار زیبا و کارآمد در وب سایت شما ایجاد کند.در این راه انتخاب رنگها و طرح های مناسب با فضای کاری شما بسیار تعیین کننده است. ذکر این نکته بسیار مهم است که گرافیک وب شاخه ای جدا از گرافیک چاپ است و طراحی سایت شرکتی در وب اصول و استانداردهای مختص به خود دارد.

گام پنجم : رعایت استانداردها در طراحی

استانداردها کمک می کنند تا مطمئن شویم که تمام افراد به اطلاعاتی که ما تامین میکنیم دسترسی دارند و همواره توسعه وب را سریعتر و لذت بخشترمی کند. استانداردها کمک می کنند که وب سایت شما در تمامی مرورگرها به صورت یکسان نمایش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گیرد ، توسط موتورهای جستجو دقیقتر و سریعتر رتبه بندی و تحلیل شوند و ….

گام ششم : مدیریت وب سایت

امروزه وب سایتهای داینامیک و پویا سهم عمده ای از دنیای وب را تشکیل میدهند. این وب سایتها با استفاده از زبانهای برنامه نویسی و بانکهای اطلاعاتی به وجود می آیند و حرکت می کنند. با توجه به گستردگی زبانهای برنامه نویسی تحت وب ، عناصر : علم روز ، تجربه و خلاقیت در استفاده از زبانها و بانکهای اطلاعات نقش تعیین کننده ای در بازدهی و بهره وری وب سایت شما دارد .در وب سایتهای داینامیک بخشی با عنوان مدیریت وب سایت ، برای مدیریت ( بروزرسانی ، ویرایش و … ) اجزاء و مطالب وب سایت در اختیار شما قرار میگیرد. سادگی در نحوه استفاده ، امکانات و امنیت از نکات مهم در مدیریت وب سایت هستند. این بخش توسط مخاطبان عادی وب سایت شما غیر قابل رویت می باشد و در عین حال قسمت اصلی تشکیل دهنده وب سایت های داینامیک است.

وب سایت های داینامیک و استاتیک

می توان وب سایت ها را با توجه به نحوه در دسترس قرار دادن اطلاعات ، مدیریت و یا ویرایش اطلاعات به دو گروه استاتیک و داینامیک تقسیم بندی نمود. در تصور عامیانه ” داینامیک ” به وب سایتهایی گفته می شود که دارای تصاویر و یا اجزاء متحرک هستند و وب سایت های “استاتیک” دارای فضایی غیر متحرک !؟ بر خلاف تصور عامیانه ، تفاوت وب سایتهای داینامیک و استاتیک در توانایی و یا عدم توانایی در مدیریت ، ویرایش و بروز رسانی محتویات وب سایت خلاصه میشود. به این معنی که در وب سایتهای استاتیک مطالب و محتویات غیر قابل ویرایش و تغییر هستند و در وب سایتهای داینامیک قابلیت مدیریت مطالب ، محتویات و اجزاء ، به صورت OnLINE وجود دارد.

گام هفتم : بهینه سازی برای موتورهای جستجو

برای کسب رتبه بهتر و کسب مخاطبان بیشتر به صورت هدفمند ( کسب مخاطبانی که واقعا به دنبال خدمات ما هستند ) از موتورهای جستجو ، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو امری لازم و ضروریست ، بهینه سازی وب سایت یک شاخه جدا از طراحی وب سایت نیست و طراحان وب باید راههای بهینه سازی وب سایتها را برای موتورهای جستجو به خوبی بدانند و در طول طراحی و کد نویسی یک وب سایت رعایت کنند. بوسیله بهینه سازی وب سایت موتورهای جستجو ،راحتتر ، سریعتر و دقیقتر وب سایت ما را بررسی می کنند .برای بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو که امروزه شاخه ای از فعالیتهای تحت وب است و به صورت آکادمیک در دانشگاه های معتبر دنیا آموزش داده می شود روشهای متفاوتی وجود دارد.گاهی عدم آگاهی و یا استفاده نا مناسب از این تکنیکها باعث نتایج معکوس می شود.به این معنا که موتورهای جستجو وب سایت شما را تحریم می کنند. بنابراین انتخاب روش صحیح و استاندارد بسیار مهم است. این نکته بسیار مهم است که بخش عمده ای از بازدید کنندگان شما به دلیل مطالب مفید ، طراحی مناسب ، و خدمات خوب شما ، به وب سایت شما می آیند و تمامی موارد در مورد یک وب سایت به صورت زنجیره ای به یکدیگر پیوسته اند و شاید ضعف یکی از حلقه های این زنجیر باعث عدم بهره وری وب سایت شما باشد. اینکه تکنیکهای بهینه سازی به چه روش و ترتیبی اعمال شود ، در جایگیری و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار تایین کننده است. پروسه منطقی و استاندارد زیر می تواند بسیار مفید باشد :

استاندارد سازی کدهای HTML ، CSS و .. در وب سایت شما

ایجاد ساختار مناسب در وب سایت برای سهولت دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت شما

بررسی رقبای شما

بررسی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت شما

بهینه سازی متون وب سایت شما

ایجاد لینکهای مناسب و مرتبط با وب سایت شما برای افزایش PageRank و رتبه در موتورهای جستجو

تبلیغات هدفمند

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

چه کار کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟

همانطور که گفته شد ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست، اش در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، عطر خود را تجدید کنید.


متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی خرید عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند.


▪ چرا همه عطرها الکل دارند؟


زیرا الکل باعث می شود بو روی پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود. بدون وجود الکل در عطر، شما تنها کسی خواهید بود که متوجه می شوید عطر زده اید.


▪ فرق بین لوسیون و ژل After Shave چیست؟


لوسیون After Shave پوست را می سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از اصلاح صورت کمک می کند اما ژل After Shave تنها خنک کننده و تسکین دهنده پوست صورت است.


▪ چکار کنیم که عطرمان دیرتر فاسد شود ؟


شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید؛ زیرا نور خورشید باعث بروز اختلالاتی در مواد تشکیل دهنده عطر شده و آن را از بین می برد. به طور کلی برای اینکه شیشه عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه اش نگه دارید.


▪ چرا بوی یک نوع عطر در افراد مختلف متفاوت می باشد؟


ترکیب شیمیایی بدن, رژیم غذایی و سن اشخاص بر عطری که به پوست زده می شود تاثیر می گذارد. در ضمن ,خرید عطر دارای بسیاری از روغن های اسانس دار می باشد. برخی از روغن های اسانس دار تاثیر متفاوتی بر روی پوست اشخاص می گذارد و احتمال دارد که برخی از آنها جذب پوست بشود. همین مساله باعث می شود تا بویی از پوست متصاعد شود و در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت شود.


چه عطری برای چه فصلی مناسب است؟


در میان رایحه ها بیش از هر چیز رایحه پرتقال، بهارنارنج، درخت کاج، چوب صندل و نعناع به دلیل خنک بودن، حس تازگی به به انسان منتقل می کنند و برای تابستان پیشنهاد می شود.


با اینکه بر روی شیشه عطر و ادوکلنها هیچ اثری از نوع ترکیبات معطر آن دیده نمی شود، ولی شناساییویژگیهای روغنهای معطر کمک بزرگی به خرید عطر متناسب با سلیقه فرد می کند. به نظر می رسد این موضوع برای آنان که هنوز نمی دانند چه عطری مناسب دوستان و اطرافیانشان است، بسیار جالب باشد.


▪ رز: به طور کلی افرادی که این رایحه را می پسندند، بسیار عاشق پیشه بوده و از حس زنانگی بالایی برخوردارند.


زنبق: رایحه ای جادو کننده که نماد پاکدامنی و عفاف است. افرادی که رایحه زنبق را می پسندند، افرادی جرأتمند محسوب می شوند.


▪ یاسمن: بوی یاسمن مناسب افرادی است که از اعتماد به نفس بالا برخوردارند و البته بر عکس علاقه مندان به رز که بیشتر تمایل به احساسات زنانه را از خود نشان می دهند، دوستداران رایحه یاسمن تمایلات مردانه دارند و این را از نحوه آرایش مو، لباس پوشیدن و طرز گفتارشان می توان فهمید. حتم داشته باشید بیشتر آدمهای با اراده عطری با رایحه یاسمن را انتخاب می کنند.


▪ میخک: بویی تند و تیز دارد؛ مثل ادویه و جزو رایحه های spicg شمرده می شود.


▪ ریحان: بوی گرم دارد و به یادآوری خاطرات کمک می کند و باعث هماهنگی بین روح و جسم می شود، به همین دلیل صلح و آرامش را به ارمغان می آورد.


▪ چوب صندل: رایحه شیرین دارد و مورد توجه آقایان بوده و باعث تعادل بین روح و جسم می شود و به کنترل هیجانات درونی نیز کمک می کند.


▪ نعناع: بوی خنک و تر و تازه نعناع باعث جلای مغز می شود. بسیار پرطراوت برای آدمهای عصبی و گرمایی است. برای آدمهایی که حواس پرت هستند جزو بهترین داروهای آروماتراپی محسوب می شود.


▪ ملیسای هندی: عطری بسیار خنک که رایحه لیمو نیز در آن استشمام می شود. به درمان اختلالات عصبی کمک می کند و از تنش و افسردگی می کاهد. ملیسای هندی عطری خنک در تابستان بویژه برای آنهایی است که رانندگی می کنند یا پشت میز می نشینند.


▪ مشک: رایحه ای که بیشتر در ادوکلنها یافت می شود و حس اعتماد به نفس را تقویت می کند.


کندر: بویی گرم و شیرین دارد و نقش فراوانی در آرام سازی مغز ایفا می کند. کندر بهترین رایحه ای است که در زمان مراقبه و مدیتیشن پیشنهاد می شود. 

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

چگونه طراحی وبسایت ریسپانسیو بر روی دستگاه‌های مختلف نشان داده می‌شود؟


هدف طراحی سایت شرکتی ریسپانسیو داشتن یک وبسایت اما با المان‌های مختلف است که به طور متفاوت در هنگام مشاهده بر روی دستگاه‌ها با اندازه‌های مختلف پاسخ ‌دهد. برای مثال هنگامی‌که صفحه را بر روی دسکتاپ کامپیوتر مشاهده می‌کنید، وبسایت به صورت 3 ستون دیده می‌شود اما هنگامیکه همان صفحه را بر روی تبلت با صفحه نمایش کوچکتر مشاهده می‌کنید ممکن است آن را به صورت افقی حرکت دهید (scroll horizontally) یا برخی عوامل ممکن است از نظر پنهان شوند. همچنین بسیاری از تبلت‌ها می‌توانند یا در جهت عمودی مشاهده شوند و یا به صورت افقی (landscape) چرخیده ‌شوند. بنابراین اندازه و چیدمان اجزای آن متناسب با ابعاد و رزولوشن دستگاههای مختلف از جمله موبایل، تبلت و لپتاپ تغییر می‌کند. سایتها در صورت داشتن گرافیک سنگین بر روی گوشی‌های هوشمند به آهستگی لود می‌شوند. 

با این حال اگر سایت دارای طراحی ریسپانسیو باشد، نسخه تبلت به طور خودکار برای نشان دادن فقط دو ستون تنظیم می‌شود. به این ترتیب، محتوا قابل خواندن است و به آسانی قابل حرکت (navigate) است. بر روی گوشی‌های هوشمند، محتوا ممکن است به صورت یک ستون و یا شاید به طور عمودی قرار بگیرد و یا نیز کاربر این قابلیت را دارد که برای مشاهده ستون بعدی آن را به طرف بالا بکشد (swipe over). بنابراین همه تصاویر و متنها با توجه به اندازه صفحه نمایش در جای خود قرار می‌گیرند. اگر وب سایتی به صورت ریسپانسیو طراحی نشود به مرور بازدید کنندگان و مشتریان را از دست خواهد داد و این امر منجر به کاهش رتبه سایت در گوگل و بنابراین از دست دادن مشتریان خواهد شد.

آیا طراحی سایت شرکتی فقط برای بهبود نمایش در موبایل انجام می شود؟


سوالی که مطرح می شود این است که طراحی سایت ریسپانسیو صرفا برای نمایش در موبایل است؟ پاسخ این سوال منفی است! طراحی سایت ریسپانسیو باعث می شود که اندازه صفحه نمایش شما با اندازه تصویری که کاربر مشاهده می کند، وفق پیدا کند. بنابراین نحوه نمایش سایت بر روی مانیتورهای عریض و سیستم هایی که از وضوح تصویر بالا نیز استفاده می کنند بهبود پیدا خواهد کرد. البته نحوه پیاده سازی طراحی سایت اهمیت بسیار بالایی در این زمینه دارد و اگر طراح سایت شما تجربه مناسب در این زمینه نداشته باشد، شاید نتواند این موضوع را به خوبی مدیریت کند.

اگر سایت ما ریسپانسیو باشد، باز هم به اپلیکیشن موبایل نیاز داریم؟


اپلیکیشن های موبایل در حالتی که بخواهند اطلاعات خود را از طریق سایت دریافت کنند نیاز دارند که به سایت شما متصل شوند. بنابراین اپلیکیشن موبایل داینامیک نیاز به سایت دارد، اما سوالی که برای خیلی از کاربران مطرح می شود این است که اگر ما سایت ریسپانسیو داشته باشیم باز هم نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل داریم؟ برای اینکه به این سوال پاسخ بدیم بهتر هست مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل را با هم بررسی کنیم:

اپلیکینش های موبایل باعث بیشتر دیده شدن شما می شوند و شما را به مخاطب های بیشتری معرفی می کنند

اپلیکیشن های موبایل کاربردی ساده تر نسبت به سایت دارند

پهنای باند مصرقی اپ موبایل نسبت به سایت کمتر است

امکان ایجاد ارتباط دو طرفه در اپلیکیشن از طریق پوش نوتیفیکیشن وجود دارد

امکان استفاده از حسگر های موبایل در اپلیکیشن وجود دارد

با توجه به مواردی که ذکر شد، طراحی سایت شرکتی نمی تواند به تنهایی جایگزین اپلیکیشن موبایل شود و در نظر داشته باشید که طراحی ریسپانسیو صرفا برای بهبود تجربه کاربری بر روی موبایل نیست و تجربه کاربری بر روی سیستم های دسکتاپ را نیز بهبود می بخشد.

چگونه طراحی سایت ریسپانسیو کار می‌کند؟


سایت‌های ریسپانسیو از شبکه شناور (fluid grids) استفاده می‌کنند. همه المانت‌ها و یا عناصر صفحه به نسبت تناسب صفحه تغییر سایز می‌دهد. بنابراین اگر شما سه ستون داشته باشید، هر کدام به سایزهای مختلفی متناسب با اندازه صفحه تغییر می‌یابند. رسانه‌هایی مانند تصاویر به نسبت تغییر اندازه می‌دهند که می‌توانند در داخل ستون و یا در کنار المانت‌های طراحی دیگر قرار بگیرند.

مسائل مربوط به طراحی سایت ریسپانسیو


موس در برابر تاچ (Mouse v. touch): مسأله‌ای که در مورد طراحی صفحات برای موبایل و نیز کامپیوتر وجود دارد موضوع استفاده از موس و یا قابلیت لمسی بودن صفحه است؛ به عبارت دیگر بر روی دسکتاپ کامپیوتر کاربر به طور معمول دارای یک موس برای حرکت و انتخاب آیتم‌هاست اما بر روی گوشی هوشمند یا تبلت، کاربر عمدتا با استفاده از انگشتان و لمس کردن صفحه نمایش کار می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد انتخاب آیتم توسط موس آسان ‌تر از انتخاب آیتم با لمس انگشتان بر روی یک نقطه کوچک بر روی صفحه نمایش باشد. طراح وب‌سایت باید این موارد را هم باید در نظر بگیرد.

گرافیک‌ها و سرعت دانلود: همچنین مسأله گرافیک‌ها، تبلیغات و سرعت دانلود وجود دارد. بهتر است گرافیک کمتری در دستگاه‌های موبایل نشان داده شود تا سرعت بارگذاری در گوشی‌های هوشمند افزایش یابد. اندازه تبلیغات بزرگتر نیاز به تغییر به تبلیغات با سایز های کوچکتری دارند.

اپلیکیشن‌ها و ورژن‌های موبایلی: امروزه دستگاه‌های مختلفی آمده است و ایجاد اپلیکیشن و نسخه‌ها برای هر دستگاه لازم است. بنابراین همه وبسایت‌های بزرگ بر روی نسخه‌های مختلفی از وبسایت خود کار می‌کنند تا بتوانند بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنند. 

چرا کسب و کارها نیاز به طراحی سایت شرکتی دارند؟


بیشتر افراد از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند. در صورت طراحی وبسایت به صورت ریسپانسیو تأثیر آن را در تجارت خود در بازاریابی آنلاین خواهید دید. در این صورت ترافیک سایت خود را مشاهده کرده و از تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت شما آمده اند شگفت زده شوید (برای مشاهده در Google Analytics «گوگل آنالیتکس» در سمت چپ Audience را انتخاب کنید، سپس Mobile را مشاهده کنید و ببینید چقدر از ترافیک وبسایت شما از طریق موبایل است). 

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

هر سال تکنیکهای سئو به این دلیل که گوگل الگوریتم‌های خود را (بدون فاش کردن زیاد هدف خود) بروزرسانی می‌کند، کمی پیچیده‌تر می‌شود. بهترین شیوه سئو در سال 2017 تمرکز بر روی بهینه‌سازی وبسایت جهت سریع‌تر شدن و همچنین مرتبط بودن با نتایج جستجو می‌باشد، در واقع این گرایشات ادامه سال 2016 است اما بر روی بهینه‌سازی جستجوی موبایل دوستانه و نیز ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت برای طراحی سایت در تهران تمرکز بیشتری دارد. در اینجا برخی از نکات ضروری سئو که در سال 2017 ادامه دارد ذکر شده و کمک می‌کند تا کسب و کار بیشتر از طریق رتبه‌بندی ارگانیک دیده شود.

1- ضروریات سئوی داخلی سایت (On Page SEO) 


بهینه‌سازی ساختار طراحی سایت شرکتی، سرعت بارگذاری و تگ‌های عنوان از نکات مهم سئو داخلی سایت هستند. ساختار سایت کمک می‌کند محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارید و همچنین چارچوب مناسبی از هدایت‌گری سایت (navigational) را ایجاد کنید. سرعت بارگذاری صفحات سایت بسیار مهم است. آیا می‌دانید که 40% از بازدیدکنندگان، سایت شما را در صورتی که بیش از 3 ثانیه بارگذاری آن طول بکشد ترک خواهند کرد؟ همانطور برای تگ‌های عنوان، آنها باید مرتبط باشند و برای کلمات کلیدی هدف شما بهینه شوند. این یک نقطه اتکا فاکتور رتبه‌بندی برای بیش از یک دهه بوده است. این فاکتورها مهم بودن آنها در سال 2017 ادامه خواهد یافت و برای آینده نیز قابل پیش‌بینی است. 

2- کیفیت محتوا... محتوا هنوز پادشاه است

هر شخصی خوانده یا شنیده که محتوا پادشاه است، اما دقیقا به چه معنایی است؟ 

وبسایت شما نیاز دارد دارای محتوای با کیفیت و جذاب برای مخاطبان باشد. اهمیت چنین موردی نمی‌تواند اغراق آمیز باشد، محتوا بر روی نرخ تبدیل سایت و در نهایت رتبه‌بندی جستجو مؤثر خواهد بود؛ چنانچه محتوای جذاب نیز احتمال بیشتری دارد تا به اشتراک گذاشته شود و نیز لینک شود. این محتوا باید محور آن بر روی کلمات کلیدی باشد و مطمئن شوید که لینک‌های داخلی در آن اضافه شده و این لینک اشاره به صفحات دیگری دارد. این نوع محتوا به مشتریان هدف شما برای یافتن مشکلات و سؤالاتشان کمک خواهد کرد و آنها را درگیر می‌کند. 

3- بهینه سازی سایت‌ها با موبایل


در سال 2016 بود که گوگل تصمیم گرفت برچسب «موبایل دوستانه» را از نتایج جستجوی خود حذف کند. این به این دلیل بود که بر اساس تیم جستجوی گوگل 85% از همه صفحات در نتایج جستجوی موبایل در حال حاضر می‌باشند و لیبل موبایل دوستانه را نشان می‌دهند. از آنجا که اکثر قریب به اتفاق نتایج، موبایل دوستانه هستند دیگر نیازی به چنین برچسبی نیست، بنابراین وبسایت‌ها در حال حاضر باید موبایل دوستانه باشند. جستجوهای دسکتاپ گوگل در حال حاضر نتایج مشابهی را نشان می‌دهد که بر روی دستگاه‌های موبایل می‌بینید. بنابراین اگر شما هنوز وبسایت خود را برای موبایل بهینه نکرده‌اید تعجب نکنید اگر دیدید که ترافیک ارگانیک شما کاهش یافته است.

4- از HTTP به HTTPS تغییر دهید

گوگل رمزگذاری HTTPS را بیش از دو سال است که جهت ایمنی وبسایت‌ها در نظر می‌گیرد که این امر به علت حفاظت اطلاعات ارائه شده برای کاربران است. حروف S در HTTPS به معنای secure یا ایمن است که با توجه به استفاده از گواهینامه SSL در این پروتکل ارتباط ایمنی بین وبسایت و بازدیدکنندگان سایت برقرار می‌شود و این گواهینامه تضمین می‌کند اطلاعات رد و بدل شده با رمزگذاری آن از دسترس اشخاصی مانند هکرها دور می‌ماند. گوگل علی رغم اینکه بسیاری از فاکتورهای مؤثر در رتبه‌بندی سایت را اعلام نمی‌کند اما به طور علنی امن بودن دامنه و نصب SSL و تبدیل آدرس دامنه از http به https را به عنوان یکی از فاکتورهای مثبت در سئو اعلام می‌کند. رمزگذاری HTTPS برای وبسایت‌های حساس بخصوص اگر دارای وبسایت تجارت الکترونیک هستید که بازدیدکنندگان در آن محصولات یا خدماتی را از طریق طراحی سایت در تهران خریداری می‌کنند به دلیل انجام شدن پرداخت‌های الکترونیکی تغییر آن اهمیت بسیاری دارد و باعث می‌شود بازدیدکنندگان اطلاعاتشان محفوظ بماند. 

5- پاسخ‌های غنی گوگل (Google’s Rich Answers)

احتمالا در هنگام جستجوی عبارتی در موتور جستجوی گوگل متوجه شده‌اید که گوگل به شما به طور مستقیم به سؤالتان پاسخ می‌دهد بدون اینکه وارد سایتی شوید. به عنوان مثال سؤالی مانند what is rich snippets in seo را پرسیده باشید و پاسخ چند خطی از گوگل دریافت کرده باشید بدون اینکه وارد لینکی از سایت‌های نشان داده شده در نتایج جستجوی گوگل شوید، به عبارت دیگر گوگل بدون وارد شدن به سایت‌های نشان داده شده در نتایج جستجو پاسخ مستقیمی در نتایج جستجوی شما ارائه می‌کند و یا در برخی مواقع با دادن بخشی از پاسخ، پاسخ کامل را به منبع اصلی نیز لینک می‌دهد.

سئو فقط در مورد به دست آوردن موقعیت بالا دیگر نیست. گوگل یک جایگاه ویژه‌ای برای بالاترین صفحه نتایج موتور جستجو برای نتایج محلی (local) همچنین محتوای بهینه شده برای پاسخ‌های غنی دارد. پاسخ غنی با استخراج کردن میکرودیتا از محتوای شما و با استفاده از اطلاعات در «جعبه پاسخ» بصری کار می‌کند. این می‌تواند در بسیاری از شکل‌ها از جمله برنامه‌های رویداد، نقشه‌ها، چارت‌ها و دستورالعمل‌ها استفاده شود. پاسخ‌های غنی، پاسخ‌های دقیق و صحیح در نتایج جستجو را برای کاربران ارائه می‌کنند. عبارت‌های مورد جستجوی هدف کاربر که با when، where، what، how، who شروع می‌شود در هنگام انجام تحقیق کلمه کلیدی ارتباط محتوای شما را افزایش می‌دهد.

این تکنولوژی در سال 2016 به بعد رشد بسیاری را داشت. شاید برای متخصصین سئو این نگرانی پیش بیاید به این طریق ممکن است با نشان دادن جواب مستقیم به کاربر در نتیجه کمتر کاربر روی نتایج جستجو کلیک کند و بدین طریق باعث کاهش قابل توجه ترافیک سایت شود. اما برای اینکه بتوانید بازدید خود را به دلیل وجود پاسخ‌های غنی گوگل از دست ندهید، محتوای سایت شما باید اینقدر ارزشمند باشد تا پاسخ مناسبی به درخواست‌ها و پرسش‌های کاربر ارائه دهد و نیز دارای اعتبار دامنه قوی نیز باشید؛ همچنین صفحات شما از ساختار Structured data استفاده کند تا گوگل صفحات شما را درک و ایندکس کند. پس از آن می‌توانید شما به منبع این پاسخ‌ها تبدیل شوید و گوگل لینک سایت شما را در جواب درخواست کاربر ارائه دهد.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، یکی از جنبه های اغلب درحال تغییر و درک نشده در طراحی وب سایت است. در توضیح  سرعت تغییر در رتبه بندی موتورهای جستجو و اینکه چه چیزی در بالا بردن این رتبه موثر است و چه چیزی مضر، اطلاعات گیج کننده و بعضا نادرستی وجود دارد. یکی از این موضوعات مبهم ، محتوای تکراری در سئو است.  

گوگل در یک ویدئو تلاش کرده است یکی از دلایل پیچیدگی محتوای تکراری را توضیح دهد. در این ویدئو شخصی، توضیح می دهد که محتوای تکراری چیست و گوگل با آن چه برخوردی دارد ؛ اما بخش مبهم آن چیزی است که در ابتدای فیلم بیان می شود:

" اولین و مهمترین چیزی که می خواهم روشن کنم این افسانه است که  آنچه 'محتوای تکراری' نامیده می شود، مجازات در پی دارد . مردم نگران هستند که گوگل به علت وجود محتوای تکراری،طراحی سایت شرکتی آنها را جریمه کند ... تحقیقات مستند ما تصدیق می کند که جریمه ای در کار نیست"

در وبلاگ اصلی او ، در توضیح این بخش از ویدئو قید کرده اند: 

"چیزی به نام مجازات محتوای تکراری وجود ندارد"

این اظهارات باعث شده است که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا   ، ایجاد محتوای تکراری را جدی نگیرند که این درست نیست ! ممکن است که "جریمه محتوای تکراری" وجود نداشته باشد اما همچنان محتوای تکراری برای رتبه بندی وب سایت مضر است. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به علت وجود محتوای تکراری ، آسیب های آن و آنچه در برابر آن می توان انجام داد. 

محتوای تکراری چیست؟


در ابتدا بیایید منظورمان از "محتوای تکراری" را روشن کنیم. در یک تعریف ساده ، محتوای تکراری به این معناست که محتوای وب سایت شما، منحصر به فرد نیست. ممکن است محتوایی باشد که در بخش دیگری از وب سایت خودتان از آن استفاده کرده اید،  ممکن است محتوایی باشد که شما از وب سایت دیگری گرفته و در سایت خود منتشر کرده اید و یا برعکس ، سایت دیگری محتوای سایت شما را منتشر کرده است! 

چه زمانی محتوای تکراری مخرب است؟ 


یکی از ساده ترین راه های تشخیص این که آیا محتوای تکراری به سایت شما صدمه میزند یا خیر، این است که از خود بپرسید چرا این محتوا را کپی می کنید؟ اگر دلیل شما نیاز های شخصی است و نفعی برای بازدیدکنندگان سایت ندارد ( به عنوان مثال نیاز به دیده شدن بیشتر ، نیاز به بالابردن سایت در موتورهای جستجو و یا دستکاری نتایج جستجو)، نباید این کار را انجام دهید.

گوگل در مقاله خود درباره "محتوای تکراری" به طور مشخص می گوید: 


"وجود محتوای تکراری در یک سایت، زمینه ای برای اقدام علیه آن طراحی سایت شرکتی نیست مگر اینکه تشخیص داده شود هدف از این تکرار، فریب و دستکاری نتایج موتور جستجو است" 

گر گوگل احساس کند که شما تلاش می کنید نتایج جستجو را دستکاری کنید، علیه سایت شما اقدام می کند و تا حذف کامل وب سایت شما از نتایج جستجو پیش می رود. این عمل اغلب به نام " لیست سیاه " شناخته می شود و می تواند تمام اقداماتی را که جهت بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت انجام داده اید ، خنثی کند. محتوای تکراری اساسا به عنوان اسپم (هرزنامه ) در نظر گرفته می شود و این اسپم ها دلیلی برای حذف وب سایت شما هستند . 

حتی اگر قصدی برای دستکاری نتایج جستجو  نداشته باشید ، باز هم محتوای تکراری می تواند مضر باشد و باعث کاهش کارآیی وب سایت شما شود . 

ارائه دهندگان موتورهای جستجو  می خواهند به  کاربران خود دسته بندی های متنوعی از نتایج را ارائه دهند ، نه ده یا صد صفحه با محتوای دقیقا یکسان! برای مقابله با این مسئله ، بسیاری از موتورهای جستجو چیزی شبیه به متن زیر در نتایج جستجو می نویسند: 

"به منظور نشان دادن نتایج مناسب، نتایجی که بسیار شبیه هم هستند حذف شده اند" 

این نتایج اضافی به صورت یک پیوند فرعی نشان داده می شوند  که تعداد کمی از کاربران، روی آن کلیک می کنند. این مسئله به این معنا است که  محتوای شما از بینندگان پنهان می شود و امتیازی که امیدوار بودید با این روش به دست آورید، از بین می رود.

اگر یک مقاله بنویسد و آن را در یک وب سایت قرار دهید و سپس ماه بعد تصمیم بگیرید که آن را در یک طراحی سایت شرکتی دیگر قرار دهید ، سایت دوم ممکن است در جستجو به عنوان نتیجه فرعی نشان داده شود.

 در یک توضیح دقیق تر، این مجازات  نیست بلکه تنها قدردانی گوگل از سایتی است که برای اولین بار یک مقاله یا محتوا را منتشر می کند، گوگل این سایت را به عنوان مالک محتوا در نظر می گیرد. اگر کسی جستجویی انجام میدهد، تمایل یا نیازی ندارد که یک مطلب را دوبار بخواند.  فرستادن او به سایت اصلی کافی است و به این صورت سایت های دیگر ، پنهان می شوند!

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

بالابردن ترافیک وب سایت گرچه مسئله مهمی است اما کافی نیست، بلکه مسئله بالا بردن بازدید سایت به صورت هدفمند  است. مشتریان شما چه کسانی هستند وچه کسانی از سایت شما بازدید می کنند؟ مخاطبان مورد نظر ما، مشتریان هستند نه بازدید کنندگان! هر بازدید کننده یک مشتری بالقوه نیست. در این مقاله چگونگی دریافت ترافیک هدفمند از طراحی سایت در تهران گوگل را خواهید دید.

چرا افزایش بازدید سایت از گوگل اینقدر اهمیت دارد؟


گوگل منبع اصلی تبلیغات برای رشد هر نوع کسب و کار آنلاین است. نود درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان از گوگل به عنوان موتور جستجوی خود استفاده می کنند. این موتور جستجو میتواند میلیون ها نتیجه را در کمتر از نیم ثانیه فراهم کند و علاوه بر آن، ابزارهای زیادی برای استفاده های مختلف (اسناد گوگل(Drive)، تقویم(Calender)، عکس(Photos)، نقشه ها (Maps)و ...) در اختیار دارد که آن را تبدیل به محبوب ترین موتور جستجو کرده است. هدف همه ما این است که وب سایت خود را در ابتدای لیست نتایج جستجوی گوگل بیابیم که قطعا منجر به بالا رفتن بازدید سایت خواهد شد.

افزایش بازدید سایت به کمک گوگل


افزایش بازدید به کمک گوگل، علاوه بر اینکه کم هزینه ترین روش در مورد جذب بازدیدکننده است (به نسبت تبلیغات در سایت های مختلف و روش های مختلف بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ) بازدیدکننده هدفمند را به سمت طراحی سایت در تهران شما هدایت می کند.

چگونه می توان ترافیک وب سایت را در گوگل کسب کرد؟


این سوال اغلب در بسیاری از انجمن ها مطرح می شود. صادقانه باید اعتراف کرد که هیچ کس نمی خواهد این راز را فاش کند که چگونه ترافیک را دریافت می کند، زیرا در این صورت ممکن است رقبای بسیاری در کسب و کار خود بیابد! اما با کمی جستجو در صفحاتی که رتبه بالایی در گوگل دارند می توان به سادگی  ایده هایی در این زمینه پیدا کرد. در این مقاله چند روش اساسی و ساده را برای بالا بردن بازدید سایت مرور میکنیم:

1) کلید واژه ها


اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه و توضیحات حداقل یک بار به کلمه کلیدی مورد نظر شما، اشاره کرده باشند. گوگل تنها  با استفاده از کلمات کلیدی می تواند به درستی محتوای صفحه شما را درک کند. کلمات کلیدی در وب سایت شما، کلماتی هستند که کسب و کارتان را توصیف می کنند.

بنابراین در استفاده از کلمات کلیدی بسیار دقت کنید. سعی کنید کلماتی که عموما توسط مشتریان جستجو می شوند را پیدا کرده و از آنها استفاده کنید. اگر نمی توانید آنچه را مخاطبان هدف جستجو می کنند، بیابید از کلمات پیشنهادی گوگل استفاده کنید و آنها را به عنوان کلید واژه به کار برید. در به کار بردن کلمات کلیدی، سعی کنید کلمات را تا جایی که می توانید دقیق کنید. به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما کفش باشد، انتخاب "کفش" به عنوان کلید واژه، تأثیر چندانی در بالا آمدن در جستجوی گوگل ندارد اما اگر کمی جزئیات به آن اضافه کنیم و "کفش قرمز" را به عنوان کلید واژه انتخاب کنیم، کارآیی بیشتری دارد و حالا با اضافه کردن مارک کفش می توانیم تمام توجه گوگل را به خود جلب کنیم " کفش نایک قرمز" کلید واژه ای است که مستقیما مخاطبان هدف را به سایت ما هدایت می کند و بازدید سایت را بالا می برد.

می توانید از سایت  SERPs.com برای ارزیابی رتبه خود استفاده کنید. کلمه کلیدی آدرس سایت خود را وارد کنید و رتبه روزانه خود را ببینید.

  • mona f132
  • ۰
  • ۰

تحصیل در دانشگاه های انگلستان یکی از آرزوهای علاقه مندان به این کشور خواهد بود شاید با آگاهی از شرایط تحصیلی این خواسته دیگر آرزو نباشد. انگلستان با توجه به تعداد بالای دانشگاه های خود شانس پذیرش را برای علاقه مندان به این کشور محیا می کند.


سیستم آموزشی کشور انگلستان یکی ازبرترین ها در این زمینه می باشد که خواستگاه علاقه مندان به تحصیل در برترین دانشگاهای دنیا است. با توجه به کیفیت بالای نظام آموزشی انگلستان این کشور گزینه ی بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل بوده است. این کشور با بهره مندی از محیط های کاملا استثنایی و امکانات فوق العاده در کنار کشور آمریکا بعنوان بهترین گزینه های تحصیل می باشند. با توجه به شرایط ذکر شده این کشور یکی از اولویت های اصلی افراد است و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان کشور های دیگر برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام می نمایند.


نظام آموزشی انگلستان با دارا بودن بیش از 3800 کالج و دانشگاه در زمره ی بهترین فضای آموزشی دنیا به حساب می آید و افراد با شرایط مختلف برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان اقدام نمایند. برای اخذ پذیرش از دانشگاههای انگلستان، سوابق آموزشی مهم ترین نکته برای کسب آن می باشد.


لازم بذکر است سوابق آموزشی شامل مدارک تحصیلی قبلی، توصیه نامه از اساتید، انگیزه نامه و مدرک زبان انگلیسی می باشد که برای اخذ پذیرش مدارک مزبور را باید ارائه دهید. اساتید موسسه ی زبان آریانا پارس می توانند راه رسیدن به بهترین نمره لازمه در آزمون آیلتس را در کمترین زمان ممکن به متقاضیان عزیز شرکت در این امتحان ارائه دهند.


دانشگاه های کشور انگلستان دارای رتبه برتر در میان دانشگاه های دنیا می باشند که با توجه به کمتر بودن بازه های زمانی مقاطع تحصیلی، علاقه مندان خاص خود را دارد. بدین شکل که دوره های لیسانس سه ساله، دوره کارشناسی ارشد معمولا یک ساله و دوره های دکترا به صورت سه ساله ارائه می شود. همین نکته دانشجویان زیادی را به سمت این کشور روانه می کند که با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان به نتیجه مورد نظر خواهد رسید.


برای ادامه تحصیل در انگلستان، دانشجویان مستلزم پردخت هزینه می باشند که متناسب با رشته ی انتخابی و شهر مورد نظر متغیر خواهد بود ولی به صورت معمول هزینه های تحصیل بین 12 تا 18 هزار پوند است.


اخذ نمایندگی از بسیاری دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار موسسه آریاناپارس بوده و سر لوحه عملکرد آتی ما نیز خواهد بود.

  • mona f132